2016. augusztus 21.

Savanyúság

A pénteki napom/napunk teljes egészében ráment a savanyúság gyártásra. Ebben még egyáltalán nincs rutinom, egyszer tettem el eddig életemben csalamádét, olyan nagyon ehetetlenül ecetes volt, hogy ki kellett önteni az összeset. Ez volt pár éve. Most újra hozzáfogtam, más recept alapján. 


Limara blogját biztosan sokan ismerik, nála találtam ezt a receptet. Legközelebb ha készítek, egy nagyon kicsit kevesebb ecet kell bele, de egyébként finom lett. A hozzávaló zöldségek itthon is teremtek, meg a nagypapámnál, meg anyukámnál, meg a piacon.:)


Nem csinálok mindig nagy hacacárét a dekorálás körül. Időhiány...


Uborkát viszont még soha nem tettem el, így ezt is kipróbáltam, hogy ne kelljen minden pörköltes ebédhez a nagyszülőktől kunyizni savanyúságot. A receptet Violettánál találtam. Nem linkelem be, rengetegen ismerik, szeretik a blogját, úgyis tudjátok, kiről beszélek. :) Itt még nem tudok véleményt mondani, majd ha télen megbontjuk az egyik nagy üveget, akkor meglátjuk mi a helyzet. 


Lidl címke. Olyan kis aranyosak. 


Szintén Limaránál találtam egy receptet, amiből közben kicsit más lett. Ott paradicsomos chilidzsemként található. Múlt héten a zöldségesnél gyönyörű chilit láttam, de nem vettem, mert ha van, hát majd lesz máskor is, akkor még nem tudtam, mikor lesz időm ezzel vacakolni. Pénteken reggel készen álltam a megvalósításra. Zöldségesnél elfogyott a chili, a piacon senkinél nem kapható, sem, Tesco, sem Lidl, sem Spar, sem egyéb nagyobb zöldséges a belvárosban. Nagyon pipa voltam magamra, hogy nem vettem meg előbb. A halszósszal szintén így jártam. Így kialakult egy Adri-verzió: a kertünk tele van kicsi hegyes, erőspaprikával, azt tettem bele. Halszószt meg nem. Három órán keresztül kevergettem. A végeredmény pedig igen jó lett. Az eredeti recept szerintem kicsit sántít, mert iszonyú sok cukrot ír bele, én már kevesebbet tettem bele, mert sokalltam, de így is elég édes lett. És csípős. :) Nagyon tetszik az íze, húsokhoz fog fogyni bőven. Már előre is gondolkodtam, azért csináltam dupla adagot, mert a család férfi tagja egytől-egyig imádják a brutálisan csípős ételeket, szóval karácsonyra, gasztroajándék. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése