2016. június 10.

Virágaink

Közel sem vagyok profi kertész, sőt, inkább a kontár kategória. Még a költözésünk előtt nagy hévvel felásattam egy nagyobb területet virágoskertnek, amit aztán hozzá nem értéssel nekiálltam össze-vissza beültetni mindennel, ami a kezem ügyébe akadt. Azóta eltelt lassan négy év, kicsit már tapasztaltam, olvasgattam, tanultam, így átültettem, rendszereztem. Szóval a tökéletestől messze van, de jobb, mint volt és alakulgat. :) Néhány kép.

A bejáratunk dísze a már ismert ólajtó vagy kertkapu. Erre készítettem raklap deszkából egy táblácskát, amire egy festett konzervdoboz került, virágot lehet bele tenni. 


És az említett virágoskert a házunk előtt. Az első rózsatövem. Fogalmam sincs, hogy hívják, milyen fajta. Cserepes formában kaptuk egyszer és kiültettem. Jelentem, még nem nyírtam ki, él és folyamatosan hozza az új virágokat. Mellette egy aránylag új levendula tő.



Ezt a kis rózsaszínűt most vettem, az oviban árulták. Tudja valaki a nevét? 



Már tavaly is elég sok muskátlink volt, idén még több, jövőre meg ennél is több lesz. A házunk oldalánál levő terület eléggé árva gyerek, ott most feldobtam pár muskátlival és kövirózsával. 


Ez ugyanazon a soron van. És ezen a részen már kialakulóban van egy rózsa sor is, amit majd akkor mutatok, ha kicsit látványosabb lesz, mint most amilyen. :)


Az oldalra néző nappali ablakban. Félfutós és gyönyörű színe van, ami a béna fotós miatt nem látszik. Ebből fogok szaporítani, mert a konyhaablakba is ilyet szeretnék jövőre. 


A fészer "ablaka". :) Az árvácska már kicsit elfáradt. A muskátli meg most kezd virulni és óriási virágai vannak. 


A konyhaablak petúniái. 


Szintén oldalra néz ez a kéményhez tartozó akármi. Ezt a kéményt még nem használjuk, majd ha lesz kandallónk. Addig meg próbálom eltakarni virágokkal. Az októberkát tavaly anyukámtól kaptam, azóta szaporítottunk is belőle. és még fogok, mert októberben gyönyörű. 

Most terveben van a hátsó kert színesebbé tétele, kis alakítgatásokkal. Majd jövök a fejlesztésekkel, ha eljutunk odáig. hogy neki is álljunk. :)

1 megjegyzés: